Sunday, March 22, 2015

Anda Fikir Korset Telah Tiada?




Korset yang dipakai oleh wanita selama beribu tahun. Malah korset yang tertua pergi ke Minoa purba dari sekitar 2000 SM. Ketika banyak orang berfikir korset mereka berfikir dalam pakaian berat besar di zaman pertengahan Eropah. Korset tradisional bukan sahaja berat, ketat dan sangat tidak selesa untuk dipakai. Korset teknologi fabrik telah bertambah baik telah menjadi bukan sahaja lebih selesa tetapi anda sedang dipakai sebagai pakaian luar.

Kebanyakan wanita tidak mempunyai atau tidak dipakai korset. Bagaimanapun, jika anda sedang mencari pakaian fesyen yang menyerlahkan lengkung dan dari bahagian anda, korset yang boleh menjadi rakan anda yang terbaik. Korset adalah pakaian yang meliputi batang tubuh anda lebih rendah daripada garis dada ke pinggang. Tepi telah melengkung berbentuk ejekan yang menawarkan badan anda bentuk hourglass klasik. Ini rusuk sering membuat logam ringan nipis atau puncak bustier plastik keras. Walaupun tulang rusuk ini yang menolak tubuh seseorang menjadi bentuk tertentu, ianya tidak menimbulkan kesan sampingan kepada organ-organ dalaman anda. Untuk memakai korset yang pertama melonggarkan tali yang terletak di bahagian belakang dengan pakaian itu. Terdapat biasanya zip di depan dalam korset, unzip dan membungkus pakaian di sekeliling batang tubuh anda. Jajarkan supaya tali berada di sudut dan tutup zip. Sekarang merebut tali dan perlahan-lahan tetapi tarik dengan kuat untuk mengetatkan. Tarik tali sebelum korset pengukur ketat dan tegas. Jangan tarik tali begitu ketat sehingga anda tidak boleh bergerak atau bernafas dengan selesa. Pertama sekali, anda akan perasan adalah garis payudara anda kini dipertingkatkan dan anda mungkin akan menunjukkan lebih belahan daripada sebelumnya. Walaupun ini adalah normal ia membolehkan anda mengambil masa untuk membiasakan diri. Ramai wanita dengan wajah payudara besar untuk korset yang lebih selesa untuk dipakai, kerana ia memberi mereka lebih banyak sokongan berbanding coli standard.

Kebanyakan korset masuk ke dalam kategori pakaian intim. Mereka datang dalam pelbagai jenis fabrik termasuk satin, sutera, atau renda dan pelbagai warna. Anda akan menemui sesuatu yang membolehkan anda untuk menjadi sebagai sederhana atau berani yang anda suka. Jika korset anda dilengkapi dengan tali pinggang ikat pada kaki dan stoking pastikan anda memakai stoking sebelum korset, ia hanya lebih mudah. Korset juga boleh dipakai keluar dari rumah dan dipakai sebagai pakaian luar. Terdapat korset telah menjadi sama dengan korset tradisional tetapi untuk dijual di kedai hiasan dan mewah. Ianya tidak sesuai untuk mesyuarat kakitangan pejabat pagi Isnin tetapi sesuai untuk jamuan tidak formal atau di kelab malam. Jika anda tidak pernah dipakai korset dan telah mempertimbangkan untuk cuba, mulakan dengan korset outwear dahulu, ianya kadang-kadang lebih mudah dan lebih selesa.

No comments :

Post a Comment

 
Header Background Designed by Freepik