Sunday, March 22, 2015

Sejarah Korset Yang Perlu Anda Ketahui



Korset adalah pakaian closefitting yang dipakai untuk membantu dan membentuk tubuh bahagian atas. Ia kebanyakannya digunakan untuk melangsingkan badan anda dan membuat ia curvy. Korset berkurangan pinggang dan menekankan payudara dan pinggul. Kedua-dua wanita dan lelaki telah dipakai korset dan masih ramai yang memakainya. Walaupun wanita menggunakannya untuk melihat langsing dan meningkatkan kontur badan mereka, manusia biasanya menggunakan korset untuk mengurangkan berat badan angka mereka.
Ini daripada korset membuat untuk bacaan menarik. Tuan-tuan dan kadang-kadang lelaki telah dipakai korset tegar diperbuat daripada tulang Poecilia ikan paus atau keluli yang melebihi 500 tahun untuk meningkatkan atau mengubah suai bentuk dan angka mereka. Sejarah korset pergi satu cara yang agak besar kepada kanak-kanak perempuan Yunani dan Roman yang kadang-kadang dibalut jalur luas sekitar tubuh mereka. Di zaman pertengahan, korset menjadi pendek, berhampiran pemasangan, dicampur korset luar.
Pusingan abad ke-16, korset melihat banyak perubahan. Ia menjadi korset yang kuat memakai di bahagian dalam. Ini kadang-kadang diperbuat daripada kulit, dan telah menjadi keras dengan splin tulang Poecilia ikan paus, kayu atau keluli. Pinggang langsing menjadi sangat bergaya sepanjang abad ke-17 dan sebelum korset abad ke-19 yang dibuat dengan penyusun ikatan dan penginapan ketat telah semakin digunakan oleh kedua-dua lelaki dan wanita. Menjelang awal abad ke-19, korset menjadi terutamanya pakaian wanita memiliki sejak berkembang secara beransur-ansur menyesuaikan diri dengan kontur semula jadi dengan badan.
Seseorang mungkin berfikir bahawa korset itu telah menjadi subjek meletakkan untuk berehat dan tidak lagi menjadi aksesori fesyen. korset dan bustiers korset ini melakukan penurunan popular selepas permulaan abad ke-20 dan secara beransur-ansur itu mula keluar dari penggunaan. Tetapi anda adalah salah untuk berfikir yang ia telah kehilangan daya tarikannya, untuk korset yang masih di sini selepas berabad-abad, dan telah menjadi lebih dikenali sebagai pakaian luar yang menarik.
Oleh itu, womens obsesi dengan korset terus. Dan walaupun korset berubah dalam gaya dan sentiasa untuk masuk dan keluar dari fesyen, satu mungkin boleh bergantung kepada pereka fesyen untuk menjaga untuk memasukkan korset kalangan ciptaan indah mereka korset pakaian.

No comments :

Post a Comment

 
Header Background Designed by Freepik